16 mei 2011

Dj workshops lagere scholen gemeente Sluis pt 1

Eind 2010 heb ik op alle lagere scholen van de gemeente Sluis een DJ-Workshop gegeven.
De laatste 20/30 minuten konden de kids ook zelf iets inspelen ....... alhoewel er maar weinig kids echt konden spelen.
Geeft niks zei ik, ik kan ook niet spelen,
ik kan geen noot lezen maar toch maak ik muziek.
Speel maar iets in, al is het zo vals als wat, ik heb maar 2 of 3 seconden nodig.
Als er iets tussen zit pik ik dat eruit en de rest gooi ik gewoon weg.

Dat was dus een beetje het concept.
Achteraf zou ik het uitzoeken, knippen, plakken, valse noten rechtzetten, geluiden aanpassen, korte basisstukjes van nummers afschrijven mixen en op internet zetten.
Dacht ik dat ik dat wel in een uur per nummer af kon krijgen...............niet dus.
Er kwam het een en ander tussen, en het duurde wat langer maar langzaam maar zeker komt het af.
Het duurt nu eenmaal even voordat een steentje een diamantje wordt!

Hier alvast de eerste 10.
Het zijn over het algemeen korte stukjes nummer wat eigenlijk de basis van een nog af te werken nummer kan zijn.
Dus je kan er zelf nog zang bij bedenken of iets anders.
De stijlen liggen ook wel wat uit elkaar, de één heeft misschien een soort van Jeff Mills invloed (wat de kids misschien minder aanspreekt) en de ander is misschien een beetje hardcore achtig.

ps. de song van de Golfbreker Breskens moet ik even opnieuw uploaden, deze klopt niet helemaal.


 

Enjoy!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten